close
آخرین مطالب
تبلیغ شما در اینجا
طراحی سایت شخصی
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سیستم وبلاگدهی
پنل اس ام اس رایگان
پنل اس ام اس ippanel
تبلیغ شما در اینجا
loading...
YourAds Here YourAds Here

farhangi1

بازدید : 9
چهارشنبه 23 خرداد 1397 زمان : 20:55

مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه
    مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه دسته: مدیریت
    بازدید: 3 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 3605 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 66

    هدف از این مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران گروه ‌های تربیت بدنی دانشگاه ‌های استان خراسان رضوی با استفاده از بازخورد 360 درجه بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد

    قیمت فایل فقط 35,000 تومان

    خرید

    دانلود مبانی نظری پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

    چکیده

    هدف پژوهش حاضر ارزیابی عملکرد مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با استفاده از بازخورد 360 درجه بود. در این پژوهش دانشجویان رشته تربیت بدنی به عنوان زیردستان، روسای دانشکده‌های تربیت بدنی به عنوان بالادستان، اساتید دروس تخصصی تربیت بدنی به عنوان همتایان و مدیران گروه تربیت بدنی (خود ارزیابی) جامعه پژوهش حاضر را تشکیل دادند. روش نمونه‌گیری پژوهش حاضر جهت انتخاب مدیران و مدیران ارشد از نوع کل شمار بود و روش نمونه‌گیری جهت انتخاب دانشجویان و اساتید به صورت تصادفی بود (96 (N=. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود.

    در این پرسشنامه 40 ویژگی مدیر در قالب چهار عامل اصلی مهارت‌های مدیریتی، مهارت‌های فنی، ویژگی‌های اجتماعی و ویژگی‌های شخصیتی به صورت جمله خبری و در مقایس پنج ارزشی لیکرت تدوین شده بود. در پژوهش حاضر پایایی کلی این پرسشنامه 97/0 بدست آمد. روش آماری این پژوهش شامل آمار توصیفی و استنباطی بود که از آمار توصیفی برای رسم جداول فراوانی و نمودارها استفاده شد. در قسمت آمار استنباطی از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی شفه استفاده گردید. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که تفاوت معناداری بین نتایج ارزیابی گروه های مورد بررسی در خصوص مهارت‌های مدیریتی و فنی و ویژگی‌های اجتماعی و شخصیتی در سطح معناداری 001/0 وجود دارد. در نهایت با شناسایی نقاط کور رفتار مدیران و همچنین نقاط قوت و ضعف آنان پیشنهادهایی برای بهینه سازی رفتار آن‌ها ارائه شد.

    واژه های کلیدی:

    مهارت‌های مدیریتی

    مهارت‌های فنی

    ویژگی‌های اجتماعی

    ویژگی‌های شخصیتی

    بازخورد 360 درجه

    ‌تعریف مساله

    امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه‌های بسیار زیادی به اشکال مختلف با آن سروکار دارند؛ برخی از مردم ورزشکار حرفه‌ای هستند و گروهی ورزشکار آماتور؛ گروهی طرفدار و علاقه‌مند به ورزش و دیدن برنامه‌ها و نمایشات ورزشی بوده و عده‌ای نیز از راه ورزش امور خویش را می‌گذرانند. با افزایش چشمگیر نقش ورزش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی کشورها، پیشرفت در زمینه ورزش به یکی از الویت‌های استراتژیک برنامه‌ریزان در کشورهای دنیا تبدیل شده است (جکسون و پالمر، 1380).

    مدیران ورزشی، به عنوان بازوهای اجرایی تشکیلات ورزش کشورها با اهداف تعمیم و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی، متولی رشته‌های ورزشی مربوط به خود هستند و وظیفه سیاست‌گذاری، خط‌مش گذاری و تعیین استراتژی را در رشته‌های ورزشی مربوط به خود بر عهده دارند. یکی از اهداف مدیران در سازمان‌های ورزشی، مانند هر سازمان دیگری، رسیدن به حداکثر کارآیی، اثربخشی و بهره‌وری است که بخشی از آن از طریق کسب افتخارات بین‌المللی محقق خواهد شد.

    اثربخشی یک سازمان به عوامل متعددی بستگی دارد که بدون شک مهمترین آن‌ها نیروی انسانی است. در دانشگاه‌ها یکی از منابع انسانی که نقش برجسته‌ای در موفقیت دانشگاه دارد مدیران ورزشی، بویژه مدیران ورزشی ملی هستند که کوچکترین تصمیم آن‌ها می‌تواند عملکرد کل دانشگاه را در زمینه تربیت بدنی و ورزش‌های همگانی و قهرمانی تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به اینکه کارکنان جهت رفع و جبران کاستی‌های گذشته، همچنین کشف توانایی‌های خود، به اطلاع از انتظارات دانشگاه در مورد خود و میزان عملکرد خود نیاز دارند، ارزیابی عملکرد نیروی انسانی فرآیندی بسیار ارزشمند است. مدیران کلاسیک ارزیابی را به منظور کنترل کار کارکنان انجام می‌دادند، اما امروزه هدف از ارزیابی، راهنمایی و ارشاد کارکنان برای مشارکت گروهی به منظور افزایش اثربحشی و کارایی است (دهقان قهفرخی، 1387).

    مدیر اگر دریابد که دیگران درباره رفتارها، تصمیم‌گیری‌ها و الگوهای ارتباطی او چگونه می‌اندیشند و چگونه وی را ارزیابی می‌کنند (ارزیابی دیگران) می‌تواند نظرات بازخوردی آنان را با نتایج ارزشیابی شخصی خود (خود ارزیابی) سنجیده و برنامه خود بهینه‌سازی مناسبی برای بهبود عملکرد خویش تدارک ببیند. ارزیابی 360 درجه، به عنوان یکی از ابزارهای جدید ارزیابی عملکرد، با گردآوری اطلاعات از ذینفعان متفاوتی که با مدیر در ارتباط هستند، می‌تواند به مدیر در این زمینه کمک کند.

    بازخورد 360 درجه یک روش مناسبی در زمینه توسعه کیفیت رهبری و مدیریت توسعه است. این فرآیند، سیکل کاملی است که خلاصه بازخوردی از همه افراد (سرپرستان، زیردستان و همکاران) در مورد جنبه‌های مختلف سبک رهبری و مدیریت و عملکردشان ارائه می‌کند. بعضی از سازمان‌ها بازخورد را برای یک بخش از سازمان و به طور سیستماتیک انجام می‌دهند. بازخورد به افراد کمک می‌کند تا ادراک خود را در مورد محیط کاریشان، با ادراک ارزیابی‌کنندگان مهم مقایسه کنند. این ارزیابی‌کنندگان می‌تواند شامل همکاران، زیردستان، مدیران و حتی مشتریان، عرضه‌کنندگان و اعضای اتحادیه باشند. سیستم‌های بازخورد 360 درجه به دلیل رواج ساختارهای تیمی و سازمانی مسطح‌تر و همچنین در واکنش به مشکلاتی که با سیستم‌های مدیریت عملکرد سنتی وجود داشته، توسعه یافته است. تعاریف مختلفی از این فرآیند ارائه شده است. به طور کلی بازخورد 360 درجه یا بازخورد چند منبعی، یک رویکرد ارزیابی عملکرد است که بر داده‌های جمع‌آوری شده از سرپرستان، همکاران، زیردستان، مشتریان و عرضه کنندگان تکیه دارد (مک‌کارتی، 2001).

    فهرست مطالب

    فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق 11

    2-1- مقدمه 12

    2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟ 13

    2-3- وظایف مدیریتی 14

    2-3-1- برنامه‌ریزی 16

    2-3-2- سازماندهی 17

    2-3-3- تأمین نیروی انسانی 18

    2-3-4- هدایت 19

    2-3-5- کنترل 19

    2-4- مهارت‌های مدیریتی 20

    2-4-1- مهارت‌های ادراکی 21

    2-4-2- مهارت‌های میان فردی یا انسانی 23

    2-4-3- مهارت فنی 24

    2-5- نقش‌های مدیریتی 26

    2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی 27

    2-5-2- نقشهای اطلاعاتی 27

    2-5-3- نقش‌های تصمیمی 28

    2-6- ویژگی‌های مدیران موفق 28

    2-7- ارزیابی عملکرد مدیران 32

    2-8- ارزیابی عملکرد 37

    2-9- تعریف ارزیابی عملکرد 37

    2-10-تعریف ارزیابی عملکرد 38

    2-11- منابع ارزیابی عملکرد 38

    2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد 43

    2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد 44

    2-14- بازخورد 360 درجه 45

    2-15- سطوح بازخورد 360 درجه 48

    2-16- روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجه 50

    2-17- اهداف بازخورد 360 درجه 51

    2-18- اهمیت درخواست بازخورد 53

    2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه 55

    2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده 56

    2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه 57

    2-23- پیشینه تحقیق 58

    2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 58

    2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور 64

    منابع

    قیمت فایل فقط 35,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه , ارزیابی عملکرد , ارزیابی عملکرد 360 درجه , ارزیابی عملکرد مدیران , مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه , شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه , روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه , مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه , مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران با روش 360 درجه

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 29
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 205
  • بازدید سال : 336
  • بازدید کلی : 336
  • کدهای اختصاصی